Petogodišnja strategija razvoja Krka grupe služi kao temelj za ostvarenje naših ciljnih poslovnih prilika. Uspješnost postizanja strateških ciljeva pratimo s mjerama uspješnosti, koje su određene na razini Krka grupe, na razini skupine proizvoda i usluga, te na razini poslovnih funkcija.
Strategiju razvoja Krka grupe za razdoblje 2024. – 2028. predložio je Upravni odbor, a odobrio Nadzorni odbor u studenom 2023. Strategija uključuje sva područja djelovanja cijele Krka grupe, s fokusom na glavnu farmaceutsku i kemijsku djelatnost. Strategija se ažurira svake dvije godine.
IDEMO NAPRIJED S JASNOM STRATEGIJOM, NOVIM PROIZVODIMA I NOVIM TRŽIŠTIMA
Krkin vertikalno integriran poslovni model – koji se pokazao otpornim i agilnim u složenim situacijama na tržištu – ostaje u središtu naše strategije. Naša je misija razvijati i proizvoditi napredne generičke lijekove, koji se svakodnevno koriste za liječenje 100 milijuna ljudi u više od 70 zemalja širom svijeta. Uz fokus na male molekule, neprestano povećavamo raspon proizvoda s inovativnim fiksnim kombinacijama te ulazimo na nova terapijska područja. Namjeravamo postići rast prodaje i postojećih i novih proizvoda. Svi procesi Krka grupe dizajnirani su tako da osiguraju dugoročnu profitabilnost, koja je potrebna za daljnji razvoj tvrtke. Planiramo izdvojiti 10% prihoda za istraživanje i razvoj.
I u nadolazećih pet godina namjeravamo se fokusirati na digitalizaciju usmjerenu na automatizaciju radnih naloga za proizvodnju te optimizaciju procesa, jačanje suradnje unutar tvrtke te u cijelom opskrbnom lancu od razvoja, proizvodnje, upravljanja kvalitetom, marketinga do prodaje i potpornih funkcija, te osiguravanje podataka i informacija bitnih za donošenje poslovnih odluka.
Namjeravamo unaprijediti kulturu održivosti Krka grupe, integrirati aspekte održivosti u korporativno upravljanje i poslovno odlučivanje te održavati odgovornost u kontekstu gospodarstva, društva i ekologije u svim okruženjima u kojima poslujemo. Nastojimo unaprijediti Krkinu kulturu održivosti putem dodatnih izvještavanja u skladu s GRI standardima. Godine 2023. dobili smo ESG ocjenu.
STRATEGIJA RAZVOJA TEMELJI SE NA MISIJI, VIZIJI I VRIJEDNOSTIMA KRKA GRUPE.
Svi procesi Krka grupe dizajnirani su tako da osiguravaju dugoročnu profitabilnost koja je potrebna za daljnji razvoj tvrtke.
Glavne strateške smjernice
do 2028. godine
Tržišta
Planiramo ojačati svoj položaj jedne od pet vodećih generičkih farmaceutskih tvrtki na svim našim tradicionalnim tržištima Slovenije, istočne, srednje i jugozapadne Europe. To podrazumijeva i jačanje naših prodajnih i tržišnih udjela, posebice u terapijskim kategorijama i molekulama s već jakom prisutnošću Krke (lijekovi za liječenje kardiovaskularnih bolesti, središnjeg živčanog sustava, gastrointestinalnih poremećaja te za ublažavanje boli) te u kategorijama sa snažnim potencijalom rasta (dijabetes). Namjeravamo osnažiti svoj položaj jedne od top deset generičkih farmaceutskih tvrtki na svim zapadnoeuropskim tržištima.
Zahvaljujući našem širokom portfelju proizvoda i velikoj marketinško-prodajnoj mreži na našim tradicionalnim tržištima, poznati smo po proizvodima visoke kvalitete, a brend naše tvrtke prepoznat je kao siguran i stabilan dobavljač lijekova. Zahvaljujući uspješnosti naše marketinško-prodajne mreže na glavnim tržištima, postižemo još veći rast nego samo tržište.
Prepoznati smo kao domaći proizvođač na četirima ključnim tržištima na kojima je Krka uspostavila svoja proizvodna postrojenja. To nam daje važnu konkurentsku prednost, osobito u Ruskoj Federaciji, gdje povećavamo svoje proizvodne kapacitete.
Na prekomorskim tržištima planiramo svoje proizvode stavljati u promet pod vlastitim robnim markama, putem partnerske mreže uspostavljene s nepovezanim tvrtkama i putem naših vlastitih tvrtki. U Kini namjeravamo i dalje provoditi aktivnosti registracije proizvoda i prodajne aktivnosti te pobjeđivati na javnim natječajima putem svoje prisutnosti na tržištu.
Proizvodi
Planiramo osigurati da novi i vertikalno integrirani proizvodi čine najveći mogući udio u ukupnoj prodaji, uz već postojeći raspon proizvoda, poznat i kao „zlatni standard“.
Kao inovativna generička tvrtka, želimo pristupiti novim terapijskim skupinama i područjima specijalizacije te razvijati kompleksne proizvode, uključujući i bioslične lijekove.
Planiramo osnažiti položaj proizvoda u našim glavnim terapijskim kategorijama: lijekovi za liječenje kardiovaskularnih bolesti, bolesti središnjeg živčanog sustava, gastrointestinalnih poremećaja te lijekovi za ublažavanje boli.
Namjeravamo dodati nove farmaceutske proizvode skupinama antiagregacijskih, antikoagulacijskih i onkoloških lijekova.
Planiramo ishoditi odobrenje za stavljanje u promet za lijekove iz našeg raspona analgetika na sva naša glavna tržišta.
Planiramo dodati parenteralne farmaceutske oblike skupini lijekova protiv dijabetesa i time uvesti napredne tehnologije kompleksnih peptidnih molekula.
Namjeravamo povećati raspon proizvoda koji se izdaju bez recepta, na koje ne utječu sezonske promjene, te proširiti raspon proizvoda tako da nadopunjava naše farmaceutske proizvode koji se izdaju na recept. U području zdravlja životinja želimo se fokusirati na proizvode za ljubimce, najperspektivniju skupinu proizvoda za zdravlje životinja.
Glavni strateški ciljevi
do 2028. godine
Krkini glavni strateški ciljevi temelje se na petogodišnjoj strategiji razvoja.
Ostvariti prosječan godišnji rast prodaje od najmanje 5% u obliku volumena/vrijednosti te postići iznadprosječan rast prodaje u odnosu na tržišnu dinamiku. Ostati ili postati jedna od vodećih generičkih farmaceutskih tvrtki na individualnim tržištima i u odabranim terapijskim skupinama.
Ojačati i optimizirati vertikalno integriran poslovni model, koji se dokazao kao učinkovita strateška smjernica i komparativna prednost. Osigurati visoke standarde kvalitete, sigurnosti i djelotvornosti proizvoda.
Zadržati fokus na dugoročnoj profitabilnosti prodavanih proizvoda, od razvoja i proizvodnje do marketinga i prodaje, uključujući sve druge funkcije unutar Krka grupe, te postići prosječnu EBITDA maržu od najmanje 25%.
Osigurati da novi proizvodi i vertikalno integrirani proizvodi čine najveći mogući udio u ukupnoj prodaji, uz postojeći raspon proizvoda, poznat i kao „zlatni standard“. Kao inovativna generička farmaceutska tvrtka, razvijati kompleksne proizvode, uključujući peptide, i ući na područje novih terapijskih skupina.
Nastaviti razvijati kompleksne generičke proizvode. Uvesti inovativne proizvode u glavna terapijska područja – kombinacijske proizvode, inovativne sustave primjene i farmaceutske oblike.
Povećati udio razvoja i proizvodnje pojedinih djelatnih tvari i gotovih proizvoda sa strateškim ugovornim partnerima (outsourcing) te pritom osigurati odgovarajući standard kvalitete.
Osigurati rast putem dugoročnih poslovnih partnerstava i ciljanih akvizicija, uz organski rast. Primaran je cilj povećati prodaju ulaskom na nova tržišta i plasiranjem novih proizvoda.
Izdvojiti 10% prihoda za istraživanje i razvoj.
Provoditi stabilnu politiku dividendi, uzimajući u obzir financijske potrebe Krka grupe za investicijama i akvizicijama prilikom određivanja udjela neto-dobiti koji će se isplatiti u obliku dividendi svake godine te za dividende izdvojiti najmanje 50% neto-dobiti pripisive većinskim nositeljima udjela u nadređenoj tvrtki.
Unaprijediti kulturu održivosti Krka grupe, integrirati aspekte održivosti u korporativno upravljanje i poslovno odlučivanje te održavati našu ekonomsku, društvenu i ekološku odgovornost prema okruženjima u kojima poslujemo.
Iskoristiti potencijale digitalizacije u svim fazama poslovanja.
Zadržati samostalnost.